Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο dhmospargas@gmail.com

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Ανάπλαση Καναλακίου


Η μελέτη «Ανάπλαση κεντρικού άξονα Καναλακίου από διασταύρωση οδών Αχέροντος με Σουλίου έως διασταύρωση οδών Αγίου Παντελεήμονα με Κύπρου»ανατέθηκε το 2009 από τον Δήμο Φαναρίου και εγκρίθηκε το 2010 από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αφορά το τμήμα του κεντρικού άξονα του Καναλακίου, που αποτελεί το κέντρο της πόλης. Ο δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος με πλάτος από εννέα έως δεκαέξι μέτρα. Δεν έχουν προβλεφθεί πεζοδρόμια και υπάρχουν μεμονωμένα κάποιες διαμορφώσεις που δεν εξυπηρετούν την κίνηση των πεζών. Η πλατεία έχει πλακοστρωθεί με κυβόλιθους ενώ γύρω της υπάρχουν πεζόδρομοι που παρουσιάζουν έντονη εμπορική δραστηριότητα. Επίσης, η συνέχεια της οδού Αγίου Δημητρίου, παραμένει δρόμος κυκλοφορίας οχημάτων με περιορισμένο πλάτος χωρίς πεζοδρόμιο.
Η πόλη αποκτά την μεγαλύτερη δραστηριότητα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ και κατά την υπόλοιπη διάρκεια του χρόνου παρουσιάζει αρκετή κίνηση, καθώς αποτελεί το κέντρο του Δήμου. Ο όγκος των οχημάτων που δέχεται σε αυτό το κεντρικό τμήμα είναι πολύ μεγάλος. 
Η διαρκής κίνηση οχημάτων και η στάθμευσή τους δυσχεραίνουν την κίνηση των πεζών. Η μονοδρόμηση με την χρήση περιφερειακού δρόμου για την αντίθετη κυκλοφορία συμβάλει στην αποσυμφόρηση του κεντρικού άξονα σε κάποιο βαθμό, όμως η τωρινή κατάσταση συνεχίζει να υποβαθμίζει την ποιότητα κίνησης και κατ’ επέκταση τις εμπορικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Οι πρασιές των παρακείμενων ιδιοκτησιών σε πολλές περιπτώσεις έχουν μετατραπεί σε υποτυπώδη πεζοδρόμια, αποκλείοντας έτσι την απαραίτητη φύτευσή τους.
Για τους λόγους αυτούς αποφασίσθηκε από το δημοτικό συμβούλιο να κατασκευαστούν κάποια έργα ώστε να αναμορφωθεί ο κεντρικός άξονας της πόλης. Με τη μελέτη αυτή προβλέπονται οι απαραίτητες διαμορφώσεις ώστε να αποκτήσει ο δρόμος τις απαραίτητες σύγχρονες προδιαγραφές και την λειτουργικότητα που απαιτείται.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, προκειμένου να αποκτήσει ο δρόμος διακριτούς χώρους κίνησης πεζών-αυτοκινήτων, χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές οδηγίες του Υ.Π.Ε.Χ.Ω.Δ.Ε και άλλων τεχνικών οδηγών που αφορούν τα ελάχιστα πλάτη πεζοδρομίων και γενικότερα τις ενδεδειγμένες διαστάσεις των επιμέρους κατασκευών. 
Μερικά βασικά σημεία της μελέτης:
Πεζοδρομείται η συνέχεια της οδού Αγίου Δημητρίου, αφού σύμφωνα με τις τεχνικές οδηγίες το πλάτος της είναι απαγορευτικό για συχνή διέλευση οχημάτων.
Οι συνδυασμοί των πλακοστρώσεων τονίζουν τις νέες λειτουργίες, όπως τους κάθετους πεζόδρομους και τα νέα σημεία αναφοράς. Συγκεκριμένα ως υπάρχοντα σημεία αναφοράς είναι το δημαρχείο και η κεντρική πλατεία. 
Επιπλέον στον κόμβο προς την πλευρά των υπεραστικών λεωφορείων, δημιουργείται ένα νέο σημείο, με την κατασκευή βραχόκηπου ως νησίδα, ο οποίος θα διαμορφωθεί αναδεικνύοντας πετρώματα και φυτά της ευρύτερης περιοχής. Έτσι έχουμε τρεις ελεύθερους χώρους διατεταγμένους σε όλο το μήκος του κεντρικού άξονα.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τις πλακοστρώσεις είναι τσιμεντόπλακες γκρι απόχρωσης διαστάσεων 40Χ40, βιομηχανικό δάπεδο βαρέως τύπου, κυβόλιθοι και μαρμάρινα φιλέτα. Οι τσιμεντόπλακες ως ένα κοινό υλικό αποτελούν την μεγαλύτερη επιφάνεια πλακόστρωσης.
Έμφαση δίνεται στους κάθετους πεζόδρομους με το έγχρωμο βιομηχανικό δάπεδο, το οποίο επίσης χρησιμοποιείται σε σημεία έντονης καμπύλης του πεζοδρομίου, διότι ως χυτό υλικό δεν εμφανίζει κατασκευαστικά - αισθητικά προβλήματα στους αρμούς.
Τέλος με τους κυβόλιθους, οι οποίοι είναι ίδιου τύπου με της πλατείας, επιτυγχάνεται η ένταξη της καινούριας πλακόστρωσης με τις υπάρχοντες επιφάνειες. Τόσο η πλατεία όσο και η οδός Κύπρου είναι πλακοστρωμένες με κυβόλιθους. 
Στην περίπτωση της κεντρικής πλατείας, τόσο οπτικά, όσο και με την μελλοντική της χρήση, προτρέπει στην επέκταση των δραστηριοτήτων και στην απέναντι πλευρά του πεζοδρομίου, δημιουργώντας την εντύπωση πως ο δρόμος διέρχεται «μέσα από την πλατεία», καθώς η έντονη καμπύλη του δρόμου στο σημείο αυτό έντεχνα προϊδεάζει τον διερχόμενο αυτοκινητιστή.
Οι επιπλέον φυτεύσεις γίνονται στα σημεία που υπάρχει η δυνατότητα λόγω διαστάσεων του υπάρχοντος δρόμου. Μελλοντικά όμως, αν στις πρασιές γίνουν οι απαραίτητες φυτεύσεις που προβλέπονται από τον Γ.Ο.Κ τότε ο δρόμος θα αποκτήσει αρκετές επιφάνειες πρασίνου.
Ανάπλαση Καναλακίου Περισσότερα...
a1
a2
a3
a4
a5
a6
a7
a8
a9
b1
b2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.